На допомогу вчителю
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.) ознайомитись
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Снєгірьова В.В., Бушакова О.В., Горобченко І.В., Каєнко О.В.) ознайомитись
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти(авт. Волощук Є. В., Слободянюк О. М.) ознайомитись
ЛІЗЕЛЬ (Онлайн-платформа до підручника "Зарубіжна література. 9 клас" авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко (К., ВЦ "Академія", 2025)
Читаємо разом
1.Вступ. Літературні жанри та стилі
! Роди літератури: епос, лірика, драма. Теорія літератури згадати
Літературні жанри – це тематично й формально усталені типи творів (наприклад, роман, казка, трагедія), а літературні стилі – це сукупність ознак, що характеризують твори певного часу, напряму або індивідуальну манеру письменника (бароко, романтизм, реалізм). Для уроку можна застосувати класифікацію за родами літератури: ліричні, епічні (прозові) та драматичні, розглядаючи їхні особливості.
Літературні жанри
- Епічні (прозові): Розповідають про події.
- Проза: оповідання, повість, роман, казка, легенда, новела.
- Ліричні: Відображають емоції та почуття автора.
- Поезія: вірш, пісня, елегія, епіграма.
- Драматичні: Призначені для постановки на сцені.
- Театр: трагедія, комедія, драма.
Літературні стилі (напрями)
- Бароко: Пишність, контраст, складність.
- Класицизм: Раціоналізм, чіткість, наслідування античним зразкам.
- Сентименталізм: Емоційність, акцент на почуттях.
- Романтизм: Екзотика, індивідуалізм, сильні почуття.
- Реалізм: Правдиве зображення дійсності.
- Модернізм: Експерименти з формою, авангардистські течії.
- Натуралізм: Максимальне наближення до документальності.
2.Доба Просвітництва: розум,природа, освіта
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості».
Йоганн Вольфганг Ґете «Травнева пісня».
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
3.Від Романтизму до Реалізму
Генріх Гейне «Книга пісень»
Джордж Ноел Гордон Байрон .
Вірші «Хотів би жити знов у горах...», «Мій дух як ніч...».
Поема «Мазепа» (уривки)
АБО поема «Паломництво Чайльд Гарольда» (перша пісня).
Джейн Остін «Гордість і упередження» (скорочено)
АБО
Віктор Гюг «Собор Паризької Богоматері» (скорочено) (1 твір за вибором учителя).
4.Реалізм :типові образи і обставини
Оноре де Бальзак «Гобсек» АБО «Батько Горіо» (1 твір за вибором учителя)."Людська комедія"
Шарлотта Бронте «Джейн Ейр» (скорочено).
5.Людина у вимірі нової драми
Генрік Ібсен «Ляльковий дім».
Бернард Шоу «Пігмаліон».
Моріс Метерлінк «Синій птах».
6.Історія і сучасність в літературі
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар» АБО
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом» (1 твір за вибором учителя).
7. Літературний міст у сьогодення
Крістіне Нестлінґер «Маргаритко, моя квітко».
Характеристика героїні завантажити
Гарпер Лі «Убити пересмішника» АБО
Барбара Космовська (нар. 1958) «Позолочена рибка» (1 твір за вибором учителя).
Маркус Френк Зузак «Крадійка книжок» аудіокнига (скорочено), аудіокнига (повна версія)
Презентація книги , кіноверсія
Творчі завдання за романом Маркуса Зузака "Крадійка книжок"
АБО Джонатан Сафран Фоер «Страшенно голосно і неймовірно близько» (1 твір за вибором учителя).

Немає коментарів:
Дописати коментар