Тема. Зміни в драматургії на межі ХІХ - ХХ століття. Роль Метерлінка у становленні "нової драми"
Статуси до уроку:
Що найбільше може збудити оптимістичні думки у літературного переглядача, то се новітня драма. В сій власній обладі література «кінця віку» промовила справді нове слово, пробила нову стежку «в містичнім гаю» літературних форм. (Леся Українка)
Театр не може нести задоволення. Він порушує своє призначення, якщо не виводить вас із себе... Функція театру полягає у тому, щоб збуджувати людей, примушувати їх думати... (Джордж Бернард Шоу, англійський драматург)
1. Запишіть у зошит дату, класна робота та тему уроку
2.Сьогодні ми зануримось у кінець ХІХ – початок ХХ століття і розглянемо, які зміни відбулися в драматургії, назвемо видатних особистостей літератури цього періоду й їхні твори.
3. Згадати про особливості "нової " драми вам допоможе навчальне відео
4. Уважно розгляньте картки з інфографікою до теми.Спираючись на інформаційний плакат, розкрийте ознаки «нової драми» порівняно із традиційною. ( картки також є і в классрум)
(джерело : Зарубіжна література 10 клас (профільний рівень) - О. О. Іосаєва - Оріон 2018 рік)
( джерело : зарубіжна література (рівень стандарту). Підручник. 10 клас. В. В. Паращич)
5. Пригадайте . ПАРАДОКС - це думка, що разюче розходиться зі звичними, традиційними поглядами й начебто суперечить здоровому глуздові, хоча насправді може й не бути хибною.
6. Пропоную уважно переглянути та ознайомитись з навчальним матеріалом відеоуроку "Зміни в драматургії на межі ХІХ - ХХ століття. Роль Метерлінка у становленні "нової драми"
7. Висновки: драматургія кінця XIX - початку XX століття винесла в центр уваги мистецтва особистість, духовний світ якої набув узагальнюючого значення, став критерієм оцінки філософських, етичних і соціальних теорій. Театр перетворився з розважального видовища на місце ідейних дискусій і духовних поривань.
8.Завдання:запишіть у робочий зошит і запам’ятайте
«Драма ідей» — це філософсько-психологічна драма, у якій велику роль відіграє підтекст, психологічний аналіз, а основою конфлікту є зіткнення різних світоглядів, різних ідей (яскравий представник Генрік Ібсен)
«Драма-дискусія» — це драма, у якій герої є носіями різних, але добре обґрунтованих поглядів. Конфлікт будується на дискусії і впродовж п’єси не розв’язується, а, навпаки, загострюється, а фінал залишається відкритим (яскравий представник Бернард Шоу)
Символістська драма — це драма, у якій дійовими особами виступають символічні образи, що дають змогу відобразити духовне життя людини (яскравий представник Моріс Метерлінк)
Лірико-психологічна драма — це драма, у центрі уваги якої не події, а переживання, настрої героїв, що перебувають у конфлікті з трагічною буденністю (яскравий представник А.П. Чехов)
Драма-феєрія (або феєрія; фр. feerie, від фр. fee — фея, чарівниця) — один із жанрових різновидів драми. Для цього виду характерний фантастично-казковий сюжет, де поряд із людьми діють створені уявою письменника фантастично-міфічні істоти. Сценічна дія феєрії відзначається використанням сценічних ефектів та трюків.
Особливості драми-феєрії
■ Фантастично-казковий сюжет.
■ Дійові особи: міфічні або фантастичні істоти.
■ Відбуваються надзвичайні історії.
■ Безліч театральних ефектів та трюків.
Єдиною феєрією в українській літературі є драма “лісова пісня” лесі Українки.
9. Коротко ознайомтесь із творчість Моріса Метерлінка. Кращому запам'ятовуванню життєвого і творчого шляху М. Метерлінка допоможе експрес урок О. Ніколенко
Яскравий слід в історії європейської драматургії залишив і видатний бельгійський поет, драматург Моріс Метерлінк, лауреат Нобелівської премії. Подібно до Г. Ібсена, він був справжнім першовідкривачем у царині "нової драми", визначним теоретиком і драматургом європейського символістського театру. В есе "Трагічне щоденного життя" письменник виклав основні принципи символістської "нової драми", а також дав назву своєму театру — "театр статичний", або "театр мовчання".
Випишіть «Топ-10 цікавих фактів» про життя і творчість письменника (письмово в зошиті)
10. Оскільки у вашому підручнику немає тексту, пропоную прочитати ТУТ
Для кращого запам'ятовування тексту пропоную аудіокнигу слухати
Також ви можете переглянути відеоверсію твору дивитись
11. Домашнє завдання:
знати особливості змін у драматургії кінеця ХІХ – початку ХХ століття ;
виписати у зошит позначені вище у дописі вчителя теоретичні визначення;
записати у зошит "Топ -10" фактів із життя Моріса Метерлінка;
Немає коментарів:
Дописати коментар