вівторок, жовтня 06, 2020

Нащадок великого Езопа

 До уваги учнів 6 А, Б та Г класів!

Дистанційний урок

Тема . Нащадок великого Езопа. І. А. Крилов. Байка « Вовк і Ягня». 

Працюємо разом!

Завдання .

1.Запишіть у зошит  дату та тему уроку

2. Перевіряємо вивчений матеріал. Дайте ПИСЬМОВО у зошиті відповіді на питання літературного диктанту.

Літературний  диктант

  1) Основоположником байки являється… 

  2) Що називається байкою

  3) Частина байки, в якій розповідається про події

  4) Частина байки, в якій міститься повчання

  5) Відображення одного предмета через інше – це  … 

   6) Замасковане висловлювання думок називається … 

3.  Знайомство з темою уроку

3.1.Слово вчителя. Багато часу минуло відтоді, як жили Езоп, Лафонтен, Федр. Світ дуже змінився, реформувалися суспільні закони, розвинулися нові науки, поліпшився добробут. Лише внутрішній світ людини та її поведінка не змінилася. Сьогодні ми продовжимо розмову про байку і перенесемось подумки  до Росії в ХVІІІ ст.

3.2. Опрацюйте навчальний матеріал Дистанційного уроку


3.3. Прослухайте байку І.А.Крилова "Бабка та муравель " 


3.5. Перегляньте мультфільм за байкою І.А.Крилова "Бабака та муравель"


3.6. Ознайомтесь із байкою І.А.Крилова "Вовк і ягня"


3.7. Аналіз байки «Вовк і Ягня»
 1) Якою мовою написаний твір? (Віршованою.)
2) Визначте головних персонажів.(Вовк і Ягня.)
3) Яка побудова байки? (Мораль - на початку твору, а потім іде оповідна частина.)
4) Зачитайте слова, що є мораллю байки. («У сильного безсилий винен завсігди».)
5) Де відбувається дія? Коли? (На березі струмка, влітку.)
6) Яку мету поставив Вовк, а яку – Ягня? (Вовк хоче з'їсти Ягня, а воно намагається врятуватись.)
7) Знайдіть у тексті фрази, що підтверджують безневинність Ягняти. Доведіть, що вони дійсно справедливі. (Ягня ще досить молоде, щоб зробити стільки зла.)
8) Як розвивається «боротьба» між персонажами? (На всі напади Вовка Ягня наводить докази своєї невинності. Це дратує Вовка. Він гнівається, кричить і врешті-решт, коли здається, що вже ось-ось Ягня переможе, називає справжню причину звинувачень: «Ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти».)

3.8. Дослідницька робота.
- Ми з вами вже знаємо, що байка Крилова була написана за сюжетом байки Езопа. І ми щойно   пригадали цю байку. А давайте спробуємо порівняти: що в цих творах спільного, а чим вони відрізняються.
  Складання таблиці. (Запис у зошиті)

Езоп

Крилов

Спільне

1. Місце дії.

2. Ворожнеча між персонажами.

3. Діалоги.

4. Трагічна кінцівка.

            5. Мораль.

Відмінне

Мова

1.прозова

          1. віршована

                                  Діалог

2.лаконічний

       2.розширений

Художні засоби

3.замалі

3.широке використання

                                Мораль

4.в кінці байки

   4. на початку байки


4. Домашнє завдання: 
- повторити вивчений матеріал за темою "Байка" ;
- пройти тестування за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/wgj707
 Або За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:wgj707

Немає коментарів:

Дописати коментар