Творчі завдання на уроках

1. Створити сторінку автора або літературного героя у форматі будь-якого інтернет/товариства

Приклад : робота Слюсаренко Лізи, 8-Г клас


2. Подяка літературному героєві .
Гадаю, що кожному з нас теж буде приємо отримати таку подяку ) 
Завдання: написати подяку/побажання/ласкаві слова літературному героєві.
     
          
       
(зображення з Інтернету)

3. 11 клас . Візуалізація сюжету оповідання Г.Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..."


>


4. Створення сайту письменника . Альтернатива ФБ-сторінці. Якщо ФБ-сторінку, Інстаграм, Твітер-сторінки письменників/літературних героїв  ми можемо запропонувати учням у якості домашнього завдання, то створення сайту письменника/літературного героя носить суто творчий характер. І, на мою думку, заслуговує найвищій бал.
Яскравий приклад творчого підходу у виконанні домашнього завдання : 
робота учня 7 -А класу Черевко Костянтина "Сайт О.Генрі "  ознайомитися


5. ВІРШ ПРО СЕБЕ
Прекрасне завдання, що дає можливість вчителеві  пізнати своїх учнів. Своєрідний ключ до внутрішнього світу дитини. Вправа "Вірш про себе " надрукована  в статті І. Мосійчук «Чарівний книжковий світ», опублікованій у журналі «Всесвітня література в школах України» (2016, № 4). А знайшла я цю вправу на сайті"Натхненник" пані  Анни-Марії Богосвятської
Р.S. скористалася цією вправою на перших батьківських зборах у 5 класі. Хочу зазначити, що дорослі змогли подивитися на себе з іншого боку, і можливо, відкрили нові для себе  деякі риси характеру .



Завантажити шаблон вправи «Вірш про себе» у форматі .doc ви можете ТУТ

6. "Дошка історій "
Ця вправа прийшла до педагогів зі світу кіно.

Сценарист і режисер продумують сюжет за допомогою ключових кадрів, які відображають зміну плану або дії. Зйомка з продуманим розкадруванням займає набагато менше часу і ресурсів.

Дошка історій (storyboard, сторіборд), або розкадрування – це зображення послідовних ключових (головних) малюнків за літературним твором. Різновид текстів «нової природи».

Завдання :
  • ясно показати місце дії, подій;
  • показати вміння працювати з планом;
  • можна поєднувати малюнки і цитати з твору;
  • впізнаваність персонажа на кожному кадрі;
  • грамотне тональне і кольорове рішення розкадрування;
  • акуратність виконання.
Приклади : 

5 клас. Вільгельм Гауфф "Маленький Мук"



9 клас, картки до роману О.С.Пушкіна "Євгеній Онєгін"







Шаблони для заповнення:






7.  Творче завдання "Порада другу"
Завдання .  Яку б книгу ви порадили другові прочитати ? 



8. Вправа для лінгвістів


9.  Відгук про твір 
Шаблон 

Приклад


10. Історії героїв . Шаблон 
11. Характеристика героїв . Шаблони

12. Шаблон картки для вправи "Знаю-Дізнався-Здивувася-Був вражений". 



13. Творче завдання для учнів 6 класів за повістю В.Г.Короленка "Сліпий музикант".



14. Прийом рефлексії «Акрослово»

Це ще один спосіб творчої систематизації знань, набутих під час уроку.

Завдання.  Запропонуйте учням на кожну літеру слова (імені героя, поняття, терміну та інше), надати його змістовну характеристику.

Приклад: Опишіть Воланда, героя роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита»:

В – всесильний
О – особа, що втілює у собі справедливість
Л – людинознавство, місяць, чорний пудель, бісовщина  
А – антипод Ієшуа
Н – не суцільне зло
Д – диявол

15. Острова
Ця методика підходить для довготривалих проектів. Ми ділимо світ (ватман, аркуш зошита) на острови:
  • острів Радості
  • Інтересу
  • Незадоволення
  • Задоволення
  • Здивування
  • Суму
  • Розчарувань
Учні в процесі виконання проєкту ставлять хрестики, в залежності від стану проєкту, а потім кожен малює свою траєкторію (від острова до острова в хронологічному порядку – ред.). Учні просто приходять у кабінет і чіпляють позначку біля потрібного острова.

16. Новорічні подарунки



17. Вправа "Магічні побажання"
Завдання: 
*створити за поданими зображеннями магічні побажання героям прочитаних творів;
*ілюстрації - асоціації (пояснити Що відчував/побачив/почув герой; якими були враження від події; хто прийшов на допомогу; хто міг би допомогти й не зробив цього, чому?



8 коментарів:

  1. Доброго дня, Олено, випадково завітала на ваш блог і була вражена вашими наробками. Чудовий матеріал! Дякую Вам за вашу працю

    ВідповістиВидалити
  2. І Вам, пані Ольго, я вдячна за щирі та добрі слова щодо моїх напрацювань!

    ВідповістиВидалити
  3. Доброго вечора ! Олено Віталіївна, вирішила подякувати Вам за творчі наробки та безкорисну підтримку колег. Ви дуже спростили не тільки мені підготовку до уроків, а й моїм колежанкам. З повагою Дарій Ольга Михайлівна

    ВідповістиВидалити
  4. Вітаю, пані Олено! Дякую за чудові матеріали! Творчого неспокою та скорішого миру ! Шевчук Н.В.

    ВідповістиВидалити
  5. Добрий день. Дякую за матеріали до уроків. Дуже цікаві наробки

    ВідповістиВидалити